• Jaaverslag 2012

Type

Keywords

Jaaverslag 2012

In 2012 was het thema ‘de humanitaire crisis in Syrië’ aanwezig in alle acties die Islamic Relief Nederland heeft uitgevoerd. Onze donateurs

trekken zich het lot van de duizenden kwetsbare Syriërs aan en hebben gul gedoneerd. Een deel van het verzamelde geld is in 2012 al besteed aan hulp in de vorm van voedsel (Kurbanvlees). Het overige deel zal in 2013 aan noodhulp en hopelijk – als de situatie in Syrië weer is bedaard – aan de wederopbouw worden besteed. Als wij geld inzamelen voor noodhulp, reserveren we altijd een deel voor de wederopbouw.

Wanneer andere hulporganisaties ervoor kiezen om naar een volgend rampgebied te trekken, blijft Islamic Relief verder werken aan de wederopbouw. Ik zou graag zien dat het conflict in Syrië eerder vandaag dan morgen wordt opgelost. Helaas zijn met een oplossing van het conflict de problemen nog niet allemaal voorbij. Het proces van wederopbouw bijvoorbeeld zal nog vele Jaren duren.

Office

www.islamic-relief.nl

Citation

Islamic Relief Nederland. (2012). Jaaverslag 2012. Islamic Relief Pakistan, Islamabad [Online] Available: http://www.islamic-relief.nl/UserFiles/1328.pdf