Islamic Relief Nederland Jaaverslag 2010

Type

Keywords

Islamic Relief Nederland Jaarverslag 2010

Het jaar 2010 werd getekend door twee grote natuurrampen: een zware aardbeving op Haïti en overstromingen in Pakistan. De aardbeving op Haïti vond plaats op 12 januari. De gevolgen waren onvoorstelbaar: tienduizenden dodelijke slachtoffers, het land lag in puin. Daarbovenop kwam in oktober nog een cholera epidemie. Gelukkig konden wij iets doen. Met de giften van onze donateurs steunden wij een project om de verdere verspreiding van cholera een halt toe te roepen.

Februari dit jaar bezocht ik met onze projectmedewerker het veldkantoor van Islamic Relief in Pakistan. We konden met eigen ogen zien hoeveel projecten Islamic Relief daar implementeert. Zo werden we in Kashmir hartelijk welkom geheten op de Chervaya School. Eind juli begonnen de overstromingen. Een gebied ter grootte van het Verenigd Koninkrijk liep onder water. 1700 mensen verloren hun leven, 1.8 miljoen mensen hun huis en de helft daarvan zag haar inkomen teruglopen met 75 tot 100%.

Office

Citation

Islamic Relief Nederland (2010), Islamic Relief Nederland Jaarverslag 2010 , Islamic Relief Pakistan, Islamabad [Online] available at: http://www.islamic-relief.nl/jaarverslag

• Islamic Relief Nedeland Jaaverslag 2010